همه چیز درباره عرق نعنا(نعناع!)

طرز تهیه عرق نعناء

برای تهیه عرق نعناء ابتدا مقدارمناسب نعناء را تمیز کرده و می شویند، پس از شستشو نعناء را داخل دیگ ریخته و دو برابر آب اضافه می کنند و بسته به میزان شدت دما (که اگر ملایم تر باشد کیفیت عرق به دست آمده بهتر خواهد بود)عمل عرق گیری طول می کشد که بین پنج تا شش ساعت به طور معمول زمان می برد.

عرق نعناء دو آتشه

برای گرفتن عرق نعناء دو آتشه، عرقی که یک بار قبلا گرفته شده را به جای آب به نعنا اضافه می کنند.

روش تشخیص عرق نعناء اصل و تقلبی چگونه است؟

برای تشخیص اصل بودن عرق نعناء باید به دو مولفه دقت کرد

1.رنگ عرق نعناء باید شفاف باشد، کدری و گرفتگی رنگ عرق نعناءبه معنای آن است که در تهیه آن رعایت اصول نشده است، همچنین نباید دارای ذرات معلق باشد.

2.بوی عرق نعناء نباید زیاد تند باشد، عرقیات اصیل معمولا بوی ملایمی دارند.

خواص عرق نعناء دوآتشه

  1. رفع دل پیچه
  2. بادشکن
  3. تقویت کننده دستگاه گوارش
  4. ضد اسهال
  5. برطرف کننده بواسیر
  6. مناسب برای دستگاه تنفس

عرق نعناء اسیدی است یا قلیایی

عرق نعناء قلیایی است و قلیایی یااسیدی بودن عرق نعناء از این جهت مهم است که روی اسید معده موثر است، بنابراین قلیایی بودنش باعث کاهش اسید معده شده و برای التهاب روده و معده بسیار موثر است.

عرق نعناء اسیدی است یا قلیایی
عرق نعناء اسیدی است یا قلیایی

ارتباط بین عرق نعناء و حالت تهوع چیست؟

عرق نعناء برای رفع حالت تهوع موثر است البته این موضوع به لحاظ علمی ثابت نشده است اما آزمایش روی افراد مختلف نشان داده است که موثر است.

آیا عرق نعنا برای کولیک نوزادان مفید است؟

کولیک نوزادان چیست؟

به گریه های بیش از سه ساعت در روز نوزادان گفته می شود که حداقل سه روز در هفته ادامه داشته باشد و ناشی از دردی شدید است، علت کولیک غالبا نامشخص است ، در فرهنگ عامه به کولیک کلیه قولنج می گویند وکولیک را کلا به دل پیچه می شناسند.

متخصصان کودک معتقدند که در درمان هر دردی از نوزادان باید از خوددرمانی پرهیز نموده و حتی در مصرف داروی گیاهی مثل عرق نعنا هم باید با ایشان مشورت کرد زیرا ممکن است تولید آلرژی کند.

مصرف نعناء برای بلغمی ها چگونه است؟

بلغم چیست؟

به نظر متخصصان طب سنتی بلغم یکی از اخلاط چندگانه بدن است که طبعی سرد و تر دارد، بنابراین افراد بلغمی باید از خوردن غذاهای سرد و لبنیات و ترشیجات اجتناب کنند، عرق نعناء به خاطر طبع گرم و خشکی که دارد برای بلغمی ها مناسب است و به مشکلات ناشی از افزایش بلغم در بدن کمک قابل توجهی می کند.

مصرف عرق نعناء برای لاغری

طبع گرم و خشک نعناء برای سردمزاجان که به خاطر غلبه بلغم دچار اضافه وزن می شوند دقیقا همان چیزی است که لازم دارند، استفاده از غذاهای گرم مشکل غلبه بلغم شان را رفع خواهد کرد بنابراین شناخت طبع بدن در کسانی که دچار مشکل اضافه وزن هستند یکی از مولفه های مهم و موثر است.

عرق نعنا برای لاغری
عرق نعنا برای لاغری

آیا عرق نعناء برای هضم غذا خوب است؟

عرق نعنا بخاطر داشتن ویتامین های آ و سی به رفع مشکلات معده و هضم غذا کمک می کند،سوخت وساز بدن را بالا می برد و برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید بهتر است یک ربع قبل از شروع غذا خوردن آن را استفاده کنید.

آیا عرق نعنا برای پوست مفید است؟

عرق نعنا به خاطر داشتن منتول و خاصیت خنک کنندگی که دارد برای پوست بسیار مناسب است ،امروزه از نعنا در ساخت محصولات زیبایی استفاده زیادی می شود در انواع کرم ها و شامپوها و خمیردندان ها از خواص نعنا بهره  می گیرند، نعنا به کلاژن سازی و جوان ماندن پوست کمک می کند همچنین رطوبت پوست را حفظ کرده و در نتیجه از خشکی و پیری زودرس پیشگیری می کند.

عرق نعنا برای پوست
عرق نعنا برای پوست

در این زمینه می توانید از انواع ماسک های خانگی حاوی نعنا بهره ببرید، توجه داشته باشید که برای گرفتن نیجه بهتر در مراقبت های پوستی مداومت شرطی ضروری است.

33%

عرقیات گیاهی کاشان

عرق نعنا

قیمت اصلی 45,000 تومان بود.قیمت فعلی 30,000 تومان است.

عرق نعنا و تپش قلب

اگرعوامل ایجاد تپش قلب را بررسی کنیم ، یکی ازاین عوامل مشکلات معده است، برای رفع تپش قلب می توان از عرق نعنا استفاده کرد و برای این کار مفید است زیرا علاوه بر رفع مشکلات معده عرق نعنا آرامبخش و تسکین دهنده هم هست و همانطور که می دانیم آرامش یکی از عوامل مهم سلامتی قلب است.

آیا عرق نعنا خواب آور است؟

نعنا هم جزو گیاهان آرامبخش است که می توان به صورت های مختلف از آن استفاده کرد مثلا دمنوش آن یا چای نعنا یا خود عرق نعنا که به داشتن خوابی بهتر کمک می کند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *